JellyPages.com

16 April 2013

:: mana peranan kita?? ::

today...aku terfikir sejenak...untuk apa..??untuk kita yang bergelar anak.....
mm...pernah tak kamu semua berfikir dimana kita di masa tua nanti..apa yang akan berlaku pada kita..adakah sama macam sekarang..??or lebeh terok dari sekarang...dimana..???

yess...aku tak tahu macamner perasaan aku tadi...hainie aku balik,then sampai satu sudut aku nampak seorang pakcik (non-muslim ) dia ada dua kaki...tapi sayangnya die lumpuh..mybe.....

nak tahu mcmane dia berjalan tanpa kerusi roda??dia menyeretkan punggulnya dan menggunakan dua belah tangan untuk mengangkat beban diri sendiri..then...ada satu lopak air disebabkan hujan...dia lnsg tak elak...basah seluar dia...aku yang taktahu nak buat apa masa tue..berhenti n rasa sangat sebak..

dalam hati aku fikir,mana anak dia..macamane dia boleh sampai kat sini..??sampainya hati....kalau tak mampu nak jaga bapak kowang kenapa tak tinggal je kat rumah orang tua..??why siksa dia mcm tue..??kalau besar sangat pun salah kedua-dua orang tua kamu sampai kamu tak boleh nak maafkan..sedarlah yang mengalir dalam tubuh kamu ialah darah dia..

tapi,walaupun satu hari nanti aku hidup dalam keadaan tak mampu,insyallah aku takan buat mama n abah aku mcm anak derhaka...aku tak mampu nak lakukan macam tue...ahh..tocing!!!








1 comment:

Anonymous said...

Peh sedeh trus aku bace kisah ne,,,,awk masih xbrubah,u are still my mummy,,,, werkkkppp pakai no lame kew?