JellyPages.com

30 October 2012

:: jodoh tue rahsia Allah S.W.T tapi kita berhak memilihnya ::


setiap orang ada jodoh di dunia dan di akhirat…”

Itulah tajuk aku hari nie untuk malam nie….sambil aku dengar lagu eren-pergi tanpa alasan aku menaip entry nie untuk dapat feel…ta salahkan??urmmm….okey…aku nak cerita sal jodoh kali ini….jum..jum…

Laulah dari baby lagi kita tahu dengan siapa jodoh kita..da semestinya satu orang pun takan rasa sakit hati..takan rasa benci…kecewa n yang sewaktu denganyalahkan??terus je bagi sepenuh perhatian pada pasangan masing-masing..n tak payah pun nak rasa takut kehilangan…. J

Sebab hidup ini indahlah,Tuhan rahsiakan jodoh kita…untuk kita rasa nikmat dicintai dan mencintai…di sakiti n meyakiti…dan yang paling penting untuk kita membetulkan kesilapan yang lepas…kan???baru kita tahu erti kehidupan bila someone yang selalu ada dengan kita tetiba hilang…

Tapi banyak pengorbanan bila piker sal sume nie…demi orang yang tersayang….ta salah an kita lepaskan orang lain tue dan kita mengangap die bukan jodoh kita..walaupun sesayang mane kita untuk die…dan macam-macam yang kita buat untuk die masa tue..tapi da tertulis dia bukan untuk kita…so lepaskan…bermakna kita bukan milik dia…

walau sejauh manapun kita lari…kita menyorokan diri kita…tapi sememangnya die untuk kita ta salah kita memilih dan menerima die seikhlas hati kita..masa tue tutupkan hati pada semua orang yang pernah muncul depan mata kita demi orang itu….yes aku sangup!asal dia pun sanggup lakukan mcmane aku wat…adilkn??

Jodoh tue rahsia Allah s.w.t tapi kamu berhak untuk memilih jodoh untuk kamu…then lau die ta memilih kAMU….seharusnya kamu sedar dia bukan jodoh untuk kamu……betulkan??dan terimalah insan yang selalu menerima kamu seikhlas hati kerana insyallah dia jodoh untuk kamu..wasalam~


1 comment:

charge said...

dengan kehendak nya semua tlh t'tulis