JellyPages.com

22 September 2012

:: mungkin salah kamu..dan mungkin salah aku.. ::


gudmOnink Olss..~rajin sangat miz dylla nak bercerita pepagi yang indah nie kan..??tue lah..becerita tentang isi hati yang tersurat dan yang tesiratlah katakan….entahlah….aku pun agak bOsan jugak nie…myb salah satu puncanya aku nak menaip.
.
hari nie aku nak Tanya kowang lah wahai si penbaca blog miz dylla yang setia…hihi…kenapa kan setiap kali belakunya pertengkaran ta kisah lah dengan siapa pun mesti salah satu yang jadi sebabnya..puncanya..??whyy??kadang-kadang kita pasti sangat yang kesalahan tue bukan dari kita..myb dari pihak ke-3..sape tahu..kan..kan….??dan wajibkah kita salahkan diri sendiri??pendapat plz……

tue persoalan yang aku cari-cari selama nie..okey..sekarang nie kita Tanya diri kita tentang hidup kita masing-masing…apa yang kita cari..dan apa yang kita nak lengkapi??bukan setakat salah  dan tanak mengaku..lepas tue tunding jari pada orang lain..heyy….jangan jadi si penakutlah…like anjing terkejut melihat bayang-bayangnya sendiri….
Lepas dengan penyesalan..just call orang tue n says..MAAFKAN SAYA if tersentuh hati awk dulu…..senangnya..??lau diri sendiri wat salah taw nak mohon maaf..tapi diri orang wat silap…taknak maafkan..??tak faham dengan manusia zaman sekarang…lihat diri sendiri dan lihat diri orang jugaklah…pernah tahu tak bertapa deritanya perasaan orang disekeliling mase tue??kejam kan?

Aku becerita bukan ade kaitan dengan sesiapa just aku melihat sekeliling aku..dan selalunya macam tuelahkan??tak percaya.???renung sejenak..hahaha…adakalanya kita berada di pihak yang betul..dan adakalnya belum tentu kita sentiasa betul..sebab kita takdelah sempurna sangat…jangan nak tipu if kowang cakap aku dah cukup sempurna… J sempurna akal ta semestinya sempurna perbuatan…begitu jugak disebaliknya…ibarat drive kereta…kowang ada di lorong yang betul belum tentu kowang selamatkan..??lau kowang tersalah lorong pun lagilah xselamat….sebab kadang-kadang kamu mempunyai dua pilihan dan sumtimes….kamu lansung takde pilihan…

Kamu tahu tak…lebih teruk rasanya jika kita berbuat salah dengan sesame kita..menyakiti hati mereka yang tak berdosa….mengampuni yang dia cakap belum tentu dari hati…sebab…hati manusia takkan puas..dan takan pernah puas….

2 comments:

CikMunBlogger said...

kalo macam ade satu pertengkaran , mun cuba elakkan daripada salah kan orang lain . lebih baik tanya diri sendiri kenapa wujudnya pertengkaran antara kita . dengan pertanyaan untuk diri sendiri , kita akan lebih paham apa sebab and punca pertengkaran .

mungkin lebih menyakitkan kalo benda tuu bukan salah kita . tapi tak salah untuk kita mengalah . mendapat kepuasan untuk diri sendiri jugak .

kesimpulannya , kalo ade masalah camnie , cubalah cakap dengan diri sendiri :)

jangan lupa doa and mohon petunjuk .

www.munviolettaxious.com

charge said...

Pelbagai kemungkinan akn t'jadi so d'antara nya ini lah P'TNGKARAN secara logik akal mmglh xkira sapa akn m'cri n m'nundng jari utk nk elak kslpan sndr n ke tdk sedaran dri sndri knkn !!!
Lumrah mnusia akn sentiasa b'balah antra sesama mrk bg m'negakan pndirian n pndpt msg2 ad yg kdg2 smpai t'selah aib sndri n ad yg smapi b'dmdan ..jd jln yg s'elok n s'ringkas nya kita dgn pndirian yg benar n btl kalo rase bnda itu bkn dtg nya dr kita bt apa kita perlu sampai kene trm sahaja org pijak.caci maki hina & m'aibkan dri kita
S'eloknya apa pon tndakan yg kita ambil n bt dtg nya dri pemikiran yg waras n sedar krn d'kemudian hr kita xkn m'nyesal n rase d'pandu . Biar lah kita sndri yg memandu kehidupan kita sndri then kita akn merasa k'puasan dgn tndakan sndri xperlu ad p'tngkaran d'sbbkn sesapa pon.. . .
"DUNIA KITA CARI AKHIRAT KITA KEJAR"