JellyPages.com

11 January 2012

hAdApI dEnGaN sEnYuMaN


Tertekan tetapi happy??! Aah tue lah entry aku kali nie..aku nak share ngan kowang mcmner nak hadapi tekanan dengan senyuman kan..kan…

1st aktifkan indera bau..seperti ALAN HIRSCH,derector dari THE SMELL N TASTE TREATMENT N RESEARCH FOUNDATION di Chiacago mengulas fakta kepada si stress “ titik yang berhubung dengan indera bau berada dibahagian otaok yang mempengaruhi emosi ” aah…terdapat 2jenis aroma yang mampu hilangkan tekanan kat kita 1.manis  2. Aroma dari bunga mawar… Untuk merehatkan tubuh badan kita apa kata kita pilih aroma yang manis..oke aku suggestkanlah macam aku selalu pakai perfume midnight fantasy,Britney spears..sangat sweet taw..!!so apa kata kamu berwangi-wangian..supaya minda kamu akan segar…:D untuk pengetahuan kamu jugak kan..gula-gula pun boley hilangkan rasa tekanan kepada diri kita taw..oke contohnya kamu pada pagi tue terlalu malas untuk pergi ke pejabat or memulakan kerja an..so lam perjalanan tersebut kamu boley menguyah gula2 macam pudina kerana aromanya mampu hilangkan stress..lau nak bercerita pasal wangian nie mmg pnjang lebar so aku stop dulu pasal wangian..

Second,skala warna kegembiraan…mst kamu capak ape tue ta paham lah..hahahaha..mmm..aku terangkan..warna jugak boley membuatkan kita happy taw..mcmner aku tahu?!!lau ta tahu watpe aku nak sharekan?di UNIVERSITI GEORGIA,mereka telah berhasil memecah mesteri pengaruh warna pada PSIKOLOGI MANUSIA taw..!so masa kamu sibuk membeli belah ingatlah warna-warna nie :-

a)   Hijau

b)   Merah

c)   Kuning

d)  Biru

e)   Hitam

f)    Pis

g)   Purple ( I like!!) n white!!! :D

No comments: