JellyPages.com

17 February 2012

:: dETails aBoUt NuRuL aDyLLa hAZimi ::


dETails aBoUt NuRuL aDyLLa hAZimi

aah tOdAy I would like to Share sal Aku kat kamu-kamu semua..tah kenapa malam nie aku baek hati sangat laa…cehhwahh..mesti kamu sukakan..?yelah suka sangat sal aku..werrkk jum kenal aku secara dekat lagi…

BORN ::
first aku nak gtaw sal tempat lahir aku..memang aku anak jati kuala kangsar di sebabkan aku memang lahir kat Hospital Kuala Kangsar..pada 29/mac/1991…aahh then aku ank kedua dari lima beradik yang cute-cute sangat pun…Ngeeeeeeee..~_______~

EDUCATION mase kecik-kecik dulu…
then lepas jadi baby…hahahaha..aku pun masuk tadika..dulu aku tadika kat Kemas kat kampong Tok Ngah Kuala Kurau lahh..mase tahun 1997…jauh ta lahir kat kuala kangsar tadika kat kuala kurau..semua tue disebabkan abah aku dapat tukar balai kat sane..balai bOmba lah!lepas setahun aku tadika kat sana abah dapat tukar kat balai kuala kangsar..So aku masuk dajah satu kat sekOlah rendah Syeh Al-Idris Al mabawi..dekat Lubuk merbau..aah mase nie aku duk kat lubuk..sampai sebulan je aku belajar kat situ..geng pun tak sempat nak cari then aku pindah dekat dengan Kuala Kangsar..senang abah nak pegi keje…aku pun duduk kat Simpang Tiga Talang Kuala Kangsar Perak Darul Ridzuan..sekOlah yang berhampiran adalah sekOlah kebangsaan Talang.kat situ aku tamatkan sekOlah sampai lah Darjah enam.!then mase tua abah da letak jawatan sebagai pegawai bOmba..sedeykan.. :( sebabnya dia lebeh suka berniaga… J  sO aku pun mase sekolah rendah g dah tolong abh niaga…macam-macam dia jual…tapi mase tue cuti sekolah je lah…g turun KL la selalu jd portnye.. best sangatt…tambah-tambah malam raya..! tak tido lngsung lah!ngeee…

okeh masuk je menengah aku dimasukkan kat sekOlah menengah kebangsaan Raja Perempuan Kelsom.sekOlah yang mempunyai tiga nama iaitu mathodist Girl’s School pada tahun 1949, Government English Shchool 1954 then lastly smkrpkkkpdr…pada tahun 1970..menarik tak?heeheee..so kat sini aku nak sharekan dengan bangganya sal sekOlah aku dulu..nak tahu nie dia..baca-baca bukan calang2 taw!


Sejarah Ringkas

1885 – 1871
Bukit Che’ Midah sempena nama seorang hartawan

1876 – 1878
Rumah Che’ Midah diambil oleh British untuk dijadikan kediaman Residen

1878
Rumah Che’ Midah dirobohkan dan kediaman residen yang baru dibina di atas tapak yang sama dan digunakan sehingga tahun 1885

1885
Kediaman residen dirobohkan sekali lagi dan dibina pada tahun yang sama dan digunakan terus sehingga 1905

1905
Bangunan baru dibina dan diberi nama “King Pavillion” – pernah dijadikan sebagai asrama MCKK dan merupakan bangunan utama SMKRPK kini

10.01.1949
Methodist Girl School dibuka dengan 190 orang pelajar dan 5 orang guru. Kerajaan ambil alih dan dinamakan Government English Girls School

01.01.1954
Dipecahkan kepada dua termasuk sekolah rendah di Kampung Basong

1958
Bangunan baru dibina di Jalan Kenas bagi menempatkan Men. Rendah1967
Ditukar nama kepada Sekolah Menengah Raja Perempuan Kelsom

So kamu paham kan sekolah aku dulu pernah ditakluki oleh british untuk dijadikan kediamanya.?hahaha…memang best Opss nie dah masuk bab sekOlah nie ahh sudah!!lepas je abis from five..aku pun masuk kOlej..dekat kampar…then mula-mula aku nak ambek corst makeup..tibe-tibe da full lak…so yang tinggal mase tue bakery,tech.air-cond,automotif n tech.computer..and bila di fikir-fikirkan balik lebeh baik aku ambik computer..sebab banyak kegunaanyakan…xjd technition pun ley jd kerani.. Jselama Sembilan bulan aku kat kampar..then baru seminggu lepas aku mik sijil tue!! teroknye~~

Kerjaya ::

Lepas abes belajar 9 bulan aku tak sempat menggangur pun sebab aku dapat tawaran kerja kat HQ  hOtperfume sdn.bhd..mula-mula aku keje kat bhg.production..samapi 2 bulan aku di naekkan pangkat jadi customer service Officer dan Pembantu jualan produk…wahh..memang best aku keje..bab ade pem.jualan tue yang best..isnin –jumaat duk lam office sabtu n ahad g wat sales..n if de roadshow aku g lah..tp…bOs tak bg aku g sangat sbb nanti leteh katenya..da xde sape nak settlekan sal customer.selama aku jd CS..aku agak rapat gak ngan cawangan-cawangan…sampaikan sanggup dtg kuala kangsar nak tengOk muka aku..kehkeh…tengs kak…n banyak juak present yang aku terima dari dorang…memang best!sampai lah sekarang walaupun aku da Quit dr kerja aku doran teap akan Tanya aku dylla hOw r u..?wht r u doing nOw..?i miss ur voice..kehkeh…aku kerja selama 1tahun 5bulan taw..n aku Quit diatas alas an yang xsepatutnya shitt..xde rezeki la tue!

Lepas aku benti sbg CS aku mintak lak kat Nokia..jadi la jual hp…tp bila di pikir-pikirkan balik langsg takde cuti n dengan parking kete aku kena bayar gaji lak ciput…lagi pun aku xsuke jual hp nie xpaham lnsg!memey xboleh belah..so selama semingu aku keje then aku cabut sebab aku xpaham!

Kerja yang ke tiga aku buat…cikgu taska…duk jga bdk2 tp aku rase budak2 yang jga aku..sebab aku tidO…kehkehkeh..aah bab jge budak aku memang garang..heyy!!! tido.!pejam mata! Budak tgok je muka aku takut…hahahaha..tp ade partnya lah…bukan aku xbelembut lansg ngan deme…n aku jugak lah kena tidokan dowang sebab bila dengan orang lain cmfrm dorang nages…macam ibu aku rase ~___~ aku sempat keje 3 bulan je…sebab Bos mcm Cilaka..!ape g dapat la rase maki aku… J baguskan…?

And nOw..aku keje sebagai Quality produk…ape barang yang nak di kuakan aku kena check lu lau ade reject tending je sape yang wat silap tuh!menyusahkan!eehh xde la..kadang-kadang barang da sampai kilang reject aku g la cek pun..xsusah mane kejenya leh tido lagi taw…but I dunt like keje malas macam tue..xmencabar lnsg! Tapi in a same time aku still jalankan project aku lah jual perfume sape nak Order gtaw je..k..:) macam-macam de..

mmm..tue la serba sedikit sal aku…dari aku lahir sampai la sekarang jelas tak?nak tahu lagi search je kat internet miss dylla…aku kan famous!hahahaha..bye penat da taip-

1 comment:

Fakhrul Amin said...

nice biography =)
hope in future,u will get much more success in life.. =)