JellyPages.com

5 February 2012

:: ReDhA ::


:: Redha J


Pembukaan kata aku mulakan dengan assalamualaikum kepada sedara seumatku..dan hellow kepada mereka yang berlainan dengan aku…salam 1 malaysia !yehhahhahhahaha…hukhuk..dah lama aku sepikan diri..dan lama jugak korang tak tahu sal aku yeh..??hihihi…tue la len kali masege jep sonang! sekarang da tamat 1 bulan untuk tahun 2012..sekarang masuk bulan ke dua pulak…melangkah kita setapak di hadapan sekali lagi..

Okehlah hari nie aku citer sikit tentang “REDHA”..redha nie bukan nama orang tapi boleh jugak buat namakan..?korang penah rasa redha dengan kentetuan dari-Nya tak..?bukan hanya cakap menggunakan mulut je k.. hati kowang kena ikhlas…barulah hidup ta terombang ambing..jangan hati cakap lain mulut cakap lain..hypokrit tue.hhihihihihi..

Bila di pikir-pikirkan balik an kawan2 ku..untuk apa kita meratapi dan menyalahkan diri masing-masing jika sumting yang kita impikan musnah dalam sekelip mata..tue kentetuan dari ALLAH SWT..betul ta…sebab hanya DIA yang maha mengetahui segala2nya…kita ta tahu mungkin impian kita tu berjaya tetapi hidup kita menderita n kita gak tataw bila ia ta Berjaya xsemestinya kita sensara..ryte..?kerana hidup Cuma sekali je..tersilap langkah kita merana..

Kamu jangan ingat kesedihan kita tiada penawarnya..myb lebeh baik dari tue, cuma bukakan hati untuk yang baru.. J  untuk aku mungkin nie pembalasan di atas apa yang aku lakukan kat orang yang sayang aku dulu…percayalah Tuhan bayar cash je sekarang..then aku buat aku tanggung lah..pepepun sekarang aku dah redha untuk semua yang belaku..ikhlas..

Adat hidup bila diuji,
Bila kita semakin lupa diri,
Kerna itu cekalkan hati,
Untuk tempuhi hidup mu sendiri.



Miss dylla

3 comments:

Fakhrul Amin said...

100% sokong..
ALLAH turunkan kat kita macam2 dugaan sbb Dia nk uji kita sbg hamba,kita manusia sebaik2 kejadian..
baik buruk kita,semuanya dibentuk oleh diri kita sendiri..set in mind,walaupun kita hilang seorang yang kita sayang..akan ada yang datang untuk pnuhi kehidupan kita,ALLAH da tetapkn pun..sentiasa ingat,kita hidup pun sbb ALLAH yang izinkan..u r a sweet person,as a friend i'll try make u happy..remember,keep on smiling =) said it loud "NURUL ADYLLA CAN DO IT!!"

♥ Mizz Dylla said...

lau takde ujian darinya bukan hidup lah tue..
thanks fakhrul.. :)
awak pun sweet gak..hikhik
n i belive i can do it..
apapun yang datang harus tabah kan..?

Fakhrul Amin said...

thats right =)
jgn prnh b'henti b'doa kpd Dia..
insyaALLAH kita akn tenang,good luck dear..